menu

Ремонт храповика задньої втулки NOVATEK D042SB

SVARNOY

  • 27.08.2020 16:34
  • Просмотров: 3306

Disclaimer!
Цей гайд описує як ТИМЧАСОВО!!! привести у робочий стан храповик задньої втулки NOVATEK D042SB, або втулок інших моделей та виробників де є такий самий, або схожий храповик ( SUN Ringle, SHIMANO, та інщі ). Успіх цього ремонту, напряму залежить від ступеню рівності Ваших рук, та місця їх кріплення. Також навіть за умов повного порядку з руками, то може не вдатися або зламатися з вини зовнішніх факторів.

Наслідки невдалого ремонту можуть бути як незначні психологічні (сум, розчарування), так і фатально-смертельні. Тому таким чином відремонтована втулка повинна використовуватися обережно, у слабко навантаженому режимі, або у рівномірно навантаженому режимі без різких стрибків крутного моменту (матрасні та більш швидкі покатухи по місцині з плавними перепадами висоти), але ні в якому разі не повинна використовуватись для швидкого заїзду стоячи на педалях на стирчаки з кутом нахилу 10, 15 та більше 15%.

Перш ніж взятися за дії описані в гайді, раджу замислитись питанням: "а на що воно мені здалось?", та купити нову, більш надійну втулку! Якщо ж ви все обміркували, та вирішили повторити оте знущання описане нижче, раджу розуміти, що,

за невдалі наслідки, які виникли підчас, або після, повторення гайду, та шкоду їми нанесену, несете відповідальність Ви і лише Ви.  Автор відповідальності не несе, та Вас попередив.

Основна мета цього ремонту не відремонтувати ва віки, а доїздити до купівлі нової, більш надійної втулки. Замість того, аби ходити пішки.

 

А тепер як то було.

Приказка.

Я власник надійного, але важкого на думку деяких велосипеда. І, вже декілька сезонів я ганяю з причепом для дитини, з дитиною, у покатухи до 130км.

 

у цьому сезоні додалася ще й така штанга-ранебаут

 

У цих пристроїв є один суттєвий недолік - вони важкі. І тягнучи їх у гору, сумарна їх вага додає на втулку крутний момент, більший од звичайного.

Поїхавши якось до лісу, і заїжджаючи на невеличкий крутий горбочок, на прикінці, я почув "хрусь".  По вільно обертаючимся педалям, спочатку подумав, що зламав собачки. Встромив ключа в ребро касети і зафіксувавши його на спицях, на імпровізованому фіксу з перемиканням швидкості якось доїхав додому.

Розібравши, я трохи завис, і не одразу зрозумів що трапилось. У середині усе було в ажурі!

Ледь-ледь підтерті собачки, цнотливе змащення, яке за 7 років не мінялося і не потемніло... Шо за **** ???
Відповідь випала при перевертанні мені на ногу.

 

Храповик зірвав різьбу, і перемолов залишки від ниток на пудру.

 

А тепер до діла.

Купувати нову втулку - то єдине вірне рішення у такій ситуації. Лазання по інтернету показало, що то хвороба усіх втулок такої конструкції. Але, це стосується здебільшого, вантажних велосипедів, трайків, та інших веломутацій, що мають сумарну вагу з керманичем більшу, ніж середньо статистична вага (велосипедист+велосипед для пересування сраки). Тобто, усе що важить більше звичайного велосипеда при русі у горку підіймає навантаження втулки на докретични рівні, а циклічне таке навантаження рано чи піздно призводить до зриву храповика. Тому око впало на trailmech enduro, але то поки велика трата, і треба було трохи почекати. А от  не катати - то кепсько.
 
Тому, я вирішив реанімувати на деякий час цей труп.
 
Нічого ліпшого, ніж шпонки, я придумати не зміг. Тому купив маленький квадратний напилок, Були зроблені ним пропили, та потім він був порізаний на шпонки. ВАЖЛИВО!!!  Храповик досить твердий, а тому крихкий, а тіла в нього не дуже багато, тому кутошліфовальні машини та фрези їдуть лісом!! Бо, створять прямий кут, що буде концентратором напруги, та власне саму напругу від локального нагріву у тонкому перетині. Глибина пропилу  повинна бути трохи  нижче різьби, десь чверть (максимум третина) перетину від різьби до впадини храповика

 

Потім почав робити пази під шпонки на втулці. Розмітив місця.
 
 

  

 

Та дремелем вибрав пази... Але краще за все, для такої операції підійде пневматична стоматологічна головка, приєднана до дрилі, або шуріка.
Коли все було готове, я змастив пази у втулці двокомпонентною епоксидною смолою, та обережно забив туди храповик. Власне тому забив, бо на око то зродити гарно не вийшло, але автоматично вийшло з невеличким натягом, шо є +.

  

 
Потім, в усі щілини, під писком з шприця напхав епокидки, та розгладив.
 

 

Чи то око в мене косить, чи то руки не зовсім прямі, але храповик виявився трохи
неспіввісний. То кагби нічо, але зовнішня пружина, що тримає собаки одним краєм чіпляла на зубці храповика, і робила ривок барабана у перед. Але я вирішив не чіпати її за принципом " і так згодиться". І десь кілометрів за 10-20, чи то той край що чіплявся зтерся, чи то пружина процарапала собі новий паз по храповику - але чіпляти перестало, і робить як слід. На 27.08.2020 втулка відкатала на цьому колхозі 700-800 км, стан поки без змін.

Оцените статью:

Перепост:

Статья понравилась: Миша, andr, Touhg Dog, vintik, Elk 2, gopac,

Статья не понравилась: Таких нет


Комментарии

Комментировать в форуме...

evilnhn

evilnhn

Сколько у меня этих новатеков было и такую поломку вижу впервые. Статья понравилась, но как по мне, достаточно было залить эпоксидкой или анаэробным клеем.

27.08.2020 16:57

SVARNOY

Зазор между деталями 1,5 мм. А прочности на сдиг у эпоксидки на таком зазоре недостаточно для этого. А я по прежнему тягаю прицеп и ранебаут.

27.08.2020 17:16
evilnhn

evilnhn

Недавно на моей машине выпала бонка из подрамника, которая крепит защиту картера двигателя. Так вот ту саму бонку я посадил на эпоксидку и в итоге все держится. Как по мне, то в автомобиле нагрузки и режим работы в разы тяжелее нежели в велосипеде.

04.10.2020 22:00

SVARNOY

Осталась бы в алюминии резьба - оно бы может быть и держалось, по принципу "упор в алюминий(остатки резьбы) + эпоксидка". Возить чисто жопу - может быть и поехало бы, но не долго. НО в моем случае есть большой зазор + доп нагрузка. Эпоксидка как и любой клей работает хорошо при очень маленьких зазорах, при больших не работает совсем. В данном случае, это просто более-менее прочный заполнитель зазоров, который не даёт более твердым деталям расшатываться и разбивать алюминий. Никаких прочностных характеристик слой такой толщины не имеет. То что вы приводите как пример, мягко говоря ни к месту, поскольку условия работы разные, и скорее основывается на вере в эпоксидку как в суперматериал, это не так. Ваша бонка от защиты картера не испытывает крутящий момент, и защита не висит только на этой одной поврежденной бонке(их как минимум 3). Вся ее штатная нагрузка на бонки это ее собственный вес + вибрация, защита картера не является несущим или нагруженым элементом, а защитным элементом который приходит в негодность, для сохранения более важного элемента(картера)

08.12.2020 19:33