ХТ -туристичний форум України и велофорум Харкова

Полная версия ВходРегистрация

FAQПоиск


Пред. тема | След. тема
Страница 12 из 14 [ Сообщений: 203 ]
На страницу Пред.  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, Bce  След.
Начать новую тему Ответить
Версия для печати

Технические параметры рам.

Re: Технические параметры рам.

- Перси Фоссет
Профиль 
03.02.2017 20:28 Сообщение
Hun
You are welcome)))
Very good XB3 condition, some time later more experienced members will identify your steel :wink:
Последнее сообщение


Re: Технические параметры рам.

- Перси Фоссет
Профиль 
03.02.2017 20:44 Сообщение
Hun
Привет!
Это ХВЗ "Спорт", 1993 (поздняя модификация "Старт-Шоссе")


Re: Технические параметры рам.

- Тур Хейердал
Профиль 
04.02.2017 00:16 Сообщение
и в каком качестве?

По сравнению с другими советскими велосипеды?

И по сравнению с другими европейскими моделями?

Найдено на чердаке, они никогда не пользовались!


Re: Технические параметры рам.

- Ерофей Хабаров
Профиль 
04.02.2017 01:27 Сообщение
Hun писал(а)
и в каком качестве?
По сравнению с другими советскими велосипеды?
И по сравнению с другими европейскими моделями?
Найдено на чердаке, они никогда не пользовались!

non-butted CrMo tubing, silver soldering, frame weight ~2.2kg (@ size=52), fork weight ~0.8 kg

italian bikes from 1990 have much better look/finishing, use butted CrMo tubing (~2 kg, fork 0.7kg)
euro frames of that time had:
- clamp-on for front dereileur (SPORT uses FD with round-clamp over tube)
- bottom bracket guide for FD-cabling (SPORT uses shell-guide)
- mounting for bottle-cages (SPORT has no mounting for bottles, round-clamps were used if needed)
- mounting for speed shifter (SPORT uses shifters with round-clamp over tube)
- much nicer seatpost clamp

Other parts aside frameset, there is no point to compare - they are all very ugly:
- heavy steel crankset with non-rigid thin cranks
- cotter-pin crankset and bottom bracket axle (obsolete since 1960-s)
- ISO non-compliant bottom bracket threading
- steel tube seatpost with ugly seat clamp
- ugly shifters
- braking bars only for braking, no hand pads
- low quality cabling and housing
- non-rigid and corrosive brakes
- steel spokes with zinc coating (no stainless spokes ever)


Re: Технические параметры рам.

- Тур Хейердал
Профиль 
04.02.2017 12:26 Сообщение
где вы ранга по сравнению с другими советскими братьями?

прочее:Он Турист Cпорт Для лучше или хуже, чем Cпорт?

http://www.kephost.com/image/wckH
http://www.kephost.com/image/wckm
http://www.kephost.com/image/wckI
http://www.kephost.com/image/wcke
http://www.kephost.com/image/wckr
http://www.kephost.com/image/wck4
http://www.kephost.com/image/wckW
http://www.kephost.com/image/wcki


Re: Технические параметры рам.

- Ерофей Хабаров
Профиль 
04.02.2017 13:50 Сообщение
Hun писал(а)
где вы ранга по сравнению с другими советскими братьями?

прочее:Он Турист Cпорт Для лучше или хуже, чем Cпорт?

Tourist is very low quality frame, compare to Sport:
- Tourist is no-alloy steel, ~2x less strong
- Tourist is no-seamless tubing, ~2x further less strong. Despite heavy-weight ~3 kg it is not durable
There are dozen of Tourist frames in our sport-school, all of them look like this:
Изображение
at the same time, dozens of Starts/Sports frames are in good shape
- fork is ~1 kg
- instead of aluminum alloy stem - steel tube, which is connected to steel stem with ugly bolt
- no hardware for anything: brake cables, shifters, FD, bottle cages.
- Brakes are of centre-pull tipe (no dual-pivot or single-pivot as in Sport), instead of wire casing - they use pulleys clamped to headtube and seatpost clamp.


Re: Технические параметры рам.

- Тур Хейердал
Профиль 
04.02.2017 14:38 Сообщение
Спутник также более низкого качества? Это как турист?

Турист между Sputnyik и какая разница? Это просто, что Sputnyik передний переключатель нет?

http://www.kephost.com/image/wc3T


Re: Технические параметры рам.

- Тур Хейердал
Профиль 
04.02.2017 14:53 Сообщение
И, наконец, Спорт является середине диапазона между советского типа?


Re: Технические параметры рам.

- Тур Хейердал
Профиль 
04.02.2017 14:57 Сообщение
Что может быть лучше этого? Takhian, метеора?
И т.д.?


Re: Технические параметры рам.

- Ерофей Хабаров
Профиль 
04.02.2017 15:22 Сообщение
Hun писал(а)
Спутник также более низкого качества? Это как турист?

Турист между Sputnyik и какая разница?

B-32 (1950-1958) - trade name "Tourist"
B-33 (1958-1961) - trade name "Tourist"
B-34 (1961-1964) had minor updates over B-33 and trade name was changed from Tourist to Sputnik.
In 1977 trade name Tourist came back, in 1977-1983 they co-exist.
Model 153-424 (1978-1982) - trade name "Sputnik"

After 1983, Sputnik name was not used any more.

Some series had trade name "Sport": B-541 (1959-1970), B-542 (1971-1977), B-542-01 (1974-1976)

They all have common type of frameset (touring rather than racing geometry and hardware), but exact details on hardware used - depends on model number.
It's a low quality frameset: no-alloy, no-seamless, no-butting, no-soldering tubing

Racing bikes series (Start-Shosse, Sport, Takhion, Meteor, Rekord, Champion) have nothing common with touring series:
- CrMo alloy steel, seamless tubing, silver-soldering. Strong, durable and weight ~2.2kg. Less corrosive due to alloy
- racing geometry, compact aero frame fit only race wheels (700x23...33). Cannot fit luggage carrier and mud flaps.

Takhion, Meteor, Rekord, Champion - it's track racing bikes with fixed gearing.

Before 1980, racing series used import tubing (mostly Columbus). Seamless CrMo tubing was adopted at Nikopol pipe plant circa 1980. Rumors say they have lower quality than pre-1980 supplies.
Rumors say that bikes for competitive cyclists were produced limited series from import butted tubings, similar to those used in top Colnago bikes.


Re: Технические параметры рам.

- Тур Хейердал
Профиль 
04.02.2017 15:52 Сообщение
Я поймал хороший тип akkor.A редкий вид спорта в нашей стране, Sputnyik, Турист много, они не любят.


Re: Технические параметры рам.

- Тур Хейердал
Профиль 
04.02.2017 15:59 Сообщение
Каков точный размер шин Cпорт сингенная? (Не читать субтитры) не сингенных советские диски делают это? В какой размер?


Re: Технические параметры рам.

- Ерофей Хабаров
Профиль 
04.02.2017 16:33 Сообщение
Touring series have clincher type rims 622x17, which fit tires 700x37 (will fit from 32 to 45 mm), were sold either with 32 or 37 mm tires.
Racing series have tubular rims, which fit tubular tires 700x25 (fit from 20 to 33 mm). Were sold with 24, 25, 27 or 30 mm tubular for customer choice (25 mm most popular)


Re: Технические параметры рам.

- Тур Хейердал
Профиль 
05.02.2017 15:35 Сообщение
Так, Турист / Sputnyik просто декоративные? Используйте значение 0? Колеса Cпорт утилита значение? Если вы не хотите трубчатую -t)


Re: Технические параметры рам.

- Перси Фоссет
Профиль 
05.02.2017 16:06 Сообщение
"Спорт" писали на разных велосипедах http://tourist.kharkov.ua/phpbb/viewtop ... 2#p1385702 . "Спорт" ничего не значит. По железу это может быть Турист/Спутник, Старт-шоссе, Чемпион-Шоссе, Рекорд, etc.

Турист/Спутник - это туринг или сити-байк (зависит от руля :D ) со скоростями и клещевыми тормозами, рама из простой hi-ten стали.
Отличаются мало - 1 или 2 звезды впереди. Модели разных годов различаются исполнением деталей и окраской.

Старт-шоссе - шоссейный гоночный велосипед начального уровня, с рамой из легированых труб (НЕ CrMo, там другой сплав)

Колёса на Туристе/спутнике похожи на колёса европейских туринг или сити велосипедов. По ISO 622х32. Колёса Старт-Шоссе (как у Вас) - гоночные трубки. 700Сх24...30
Вернуться к началу

Начать новую тему  Ответить
На страницу Пред.  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, Bce  След.
Страница 12 из 14 [ Сообщений: 203 ]
Пред. тема | След. тема


Найти
Перейти
 
cron
Полная версия